pátek 28. února 2014

Týden v ráji: Grand Turk a Half Moon Cay


Ve středu v 7 ráno jsme zakotvili v přístavu na ostrově Grand Turk. Byla to naše nejjižnější zastávka.

Pro připomenutí...

Hned z lodi jsme se dostali na "molo" které vedlo přímo na pláž. Na tomhle místě jsme si ale s Denčou koupily "excursion", takže jsme hned našly stánek s lidma co se o nás pak postarali. Mezitím jsme si trošičku prošly to centrum, ale všechno samozřejmě malinký.. :)








V půl 9 nás domorodec naložil na...no auto to nebylo..nebo bylo...já nevim...Připadala sem si jak na hay ride bez hay. Jel tak rychle že sme div neulítly a musim říct, že vidět rozdíl mezi tim co ukazujou turistům a tim jak se tam ve skutečnosti žije... wau. Krásnej velkej dům s nádhernou zahradou a za plotem squat s opadanou omítkou a rezavym plotem... asi za 10 minut jsme byli na místě a já zase lapala po dechu...no však se podívejte...  





Áááno, čekal nás Kayaking a Eco Safari... voda byla skvělá, tak max metr hluboká, (někde sotva pár centimetrů) a kayaky měly průhledný dno, takže jsme viděli všechno co se děje pod náma. Mrzí mě, že jsme si nevzaly foťák, ale ani jedna jsme o něj nechtěly přijít. Viděly jsme hejno plameňáků na útesu, místní maják, vlny oceánu narážející do zátoky, hodně hodně starej vrak lodi, prorezavělej skrz na skrz...na jednom místě jsme vystoupili a dozvěděly se spoustu informací (který už si samozřejmě nepamatuju) a místí fauně a flóře ( :D ) ...ochutnali jsme vnitřek kaktusu, dokonce sem kousla do obsahu tý mušle co je vyfocená vejš (ale nedala sem to - srab), pohladila si mořskýho ježka, hvězdici, okurku, platýze...bylo to fajn...

Musim říct že ke konci mě už fakt bolely ruce, ale zvládly jsme to samozřejmě! :) pak nás naložil zpět na ten jeho superstroj a jelo se na pláž...já klasicky spálená od prvního dne (pro ty kterým to udělá škodolibou radost musim podotknout, že od pondělního večera mě začalo bolet v krku a postupně se přidal kašel jak sviňa, horečka, rýma a podobný radosti - trvá do dnes..) jsem opustila Denču a šla na loď o trošku dřív než bylo nutný..

Mini vsuvka. Jídlo. Všichni se mě ptáte na jídlo! Na lodi bylo výborný samozřejmě! Snídaně a oběd byly formou bufetu a večeře v luxusu s obsluhou v krásnym prostědí. Pokaždý když jsem byla ready si objednat, vzpomněla jsem si na A. a to jak mi vtloukal do hlavy, ať zkusim co nejvíc novejch věcí. Díky tomu jsme ochutnala třeba humra, dvě ryby o kterých jsem nikdy předtim neslyšela, zeleninu upravenou těma nejzvláštnějšíma způsobama apod. :)

Druhý den nás čekaly Bahamy, konkrétně soukromý ostrov Half Moon Cay...teď si Leni připrav ten kapesník na slintání! Díky hodně mělký vodě musela loď zastavit daleko od břehu a přímo k ostrovu nás dovezla menší....a pak přišel ráj na zemi. "Soukromý ostrov" znamená, že ho vlastní společnost, která pořádá tyhle plavby a žije tam jen pár lidí, kteří se o ostrov starají...











Nikdy jsem takhle čistou vodu neviděla...






Ten flek vpravo dole je rejnok..









Co dodat...

No, to bychom pro dnešek měli...jen vidim ty fotky a hned bych se vátila. :) 
Poslední část se pokusim napsat asap, ale opravdu teď nevím, kam skočit dřív!

Zatím se mějte krásně a užijte si víkend!

1 komentář:

  1. já myslela, že takovýhle místa na zemi neexistujou a ve filmech to mají jen na tapetách :D
    to je fakt neskutečná nádhera! utírám sliny a slzy a jdu se ponořit do reality Děčína :D

    OdpovědětVymazat