úterý 31. prosince 2013

Vánoce v USA


Hurááá, dočkali jste se! Já vim, já vim, trvalo mi to, ale.. ono je to prostě lepší žít,
než o tom psát! Jsem tu strašně šťastná! I když mi chybí spousta lidí a věcí
a míst a Božkov rum a chleba.


Moje první Vánoce v USA byly fajn. Rovnou ale řikam, že to pro mě
"Vánoce" prostě uplně nebyly. Doma je doma. :) No ale.. přijela Kate sestra Angee
a byla s náma 3 dny. Olive má 24.12 narozeniny, takže přes den ještě probíhala
oslava. Měli jsme mrkvovej dort, dostala dárečky...Večeře 24.12 byla polská. HM
celej den vařila a když bylo konečně hotovo, sešli jsme se všichni u stromečku, HD
slavnostně nasadil špičku na vrch a HM přečetla "Vánoční příběh". Pak se šlo ke
stolu. Každý jsme dostali obálku a v ní "oplatku". Podle polské tradice, postupně
obejdeš všechny přítomné, ulomíš si kousek jejich oplatky a každému něco popřeješ.
Oni pak na oplátku tobě a vzájemně úlomky sníte. První chod byly těstoviny plněný
houbovou směsí ve vývaru z červený řepy. Prej Elfský uši v krvi. Upřímně řikam,
že jsem se toho trošku bála, ale bylo to výborný.
Pak přišel Chilský Sea Bass s bramborovou kaší a strouhanou řepou. No a potom
můj odjezd. Ještě 23.12 večer jsem si myslela, že budu celou noc s rodinou, protože
jsem se neměla jak dostat na Vánoční párty u Niki. Mam tu ale tak skvělý kamarády,
že mi Jíťa v noci ještě nabídla, že pro mě dojede. Protože mě tam chtěj. Och! <3

Oplatka

A k ní originální obálka

Červený boršč


Birthday Girl

Vím, že oni šli pak ven opékat marshmallows, ale to já už jsem nasedala do auta. :)
Po cestě jsme se stavily pro pivo a dorazily k Niki ve chvíli, kdy se dosmažily řízky!
Přivezla jsem Polský AP tu oplatku a takovou radost sem dlouho neviděla. :)
Už je tu druhý Vánoce a u nich je to velká věc. Ale sehnat to tady je prej téměř
nemožný. Zítra jí ještě vezu makovej dort, kterej taky patří k jejich Vánoční tradici.
Jelikož její HD má naprosto překrásnej barák, jedly jsme v jídelně kterou zbožňuju.
Každý přinesl něco. Různý bramborový saláty, rybu, dezerty. U večeře jsme si
povídaly o tradicých v každý zemi a co se kde liší. Pak přišly dárečky u improvizovanýho
stromečku, protože Nikči rodina je židovská.

Pekla jsem samozřejmě



Piastácie, mentol, chocolate chips...dezert od Ania z Polska

Jakože tam nejsem ;)

Zabije mě, ale já tu fotku zbožňuju!


Candy Canes od Jituš

Reálně to vypadalo jako ještě větší bordel!


Irina z Ruska, Ála a Jíťa z Čech, Ania Polsko, já s Niki a Vanessa z Německa


No a pak už se pilo. A pilo a pilo a pilo...a bylo to fajn. I když Niki furt remcala jak je to
trapná párty a že i její babička by to roztočila víc! :D

Druhý den ráno mě Jitule zase hodila domu a původní plán byl, že oni půjdou v 9 do kostela
a v 10 se budou rozbalovat dárky. Ale jako všechny tady, i tenhle plán úplně nevyšel.
Dárky se rozbalovaly v průběhu celýho dne a do kostela šli v poledne. Večeře 25.12
v Americkym stylu bylo nějaký speciální vepřový, kaše a zelený fazolky. 

Tím to ale pořád nekončilo. V pátek večer dorazila rodina HD. Všichni, které jsme
potkali na Floridě při Díkuvzdání. Takže Vánoce číslo 3? 4? Richardovi rodiče
s náma zůstávají až do 1. nebo 2. a mě dneska už málem vynášeli nohama napřed.
Celý dopoledne jsme poslouchala, jak bych neměla jíst chleba, potože neni zdravej,
jak bych měla pít kafe, protože je pro mě hrozně dobrý, a když mi řekl, že bych
měla jíst opejkanou slaninu, protože je strašně zdravá tak... to už mi šla pára od
uší. Pak jsem se taky dozvěděla, co všechno je v tomhle baráku špatně a co Kate dělá
úplně blbě. A to, že si přivezli vlastní jídlo, kafe i vodu, to nekomentuju už radši
vůbec. :D Ale jinak je mam ráda! Babi mi přivezla nejlepší dárek z VS! ;)

Takže asi tak... teď se strašně těšim na zítra, protože máme velkolepé plány, ale jak
to tak bývá, když se na něco těšíš až moc, většinou se to posere. Tak se snažim
"hold my horses" abych to nezakřikla. O New Year´s Eve samozřejmě napíšu taky
a slibuju, že s menší prodlevou než teď. :) 

Ještě musim zmínit naprosto skvělou párty minulý víkend. Přijela nová češka Ála,
a o dva týdny dřív Britka Emma. Niki rodina je na svátky pryč tak jsme všechny spaly u ní.
V plánu byla CosmoLava. Místo kde N slavila v říjnu narozeniny a kam jdeme
shodou okolností i zítra. Tenhle klub mam asi nejradši musim říct. Nebudu tu popisovat
detaily, ale bylo to boží. Měla jsem perfektní párty náladu, běhala bosa, poznala kopu
novejch lidí (z nichž si nepamatuju jediný jméno - díky malinová vodko) a když
jsme se konečně dostaly domu, pokračovaly jsme, dokud bylo co pít ještě tam. 

Panáky z kelímku s princeznou si už nepamatuju! :D A to bylo před párty!

Zkazí každou fotku, fakt! :D

cca 5 ráno



Ale dobrý to bylo! 

Jo a mam růžový vlasy! A naprosto to miluju! Uvidíte na fotkách pak! ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat